lördag 20 mars 2010

Zumba & revidering

Jisses vilket träningsvärk jag har i hela bål-partiet! Jag tror att jag berättade att en skiva Zumba har hamnat i mitt hem och igår var det premiärprovning. Det jag testade var ett rent ABS-pass, som var ganska dansant. Jag hängde med och det kändes ok. Oftast känns det rätt fånigt att träna till en nissetv, men detta var ändå helt ok! Känningarna efter passet kom redan ca två timmar efter, inte helt vanligt för mig. I morse känns min bål ngt ruggigt kan jag säga, inte ont men en rejäl träningsvärk! Skönt, men aningens begränsande. Har ni inte provat Zumba och gillar att röra er till musik - prova :)

Sen har jag nåtts av en "A´HA-tanke". Det var när jag stod på löpbandet i torsdags och powerwalkade med kamrat J. Vi pratade om det stundande blodomloppet som är i maj och mitt mål att komma under 30 min. Helt plötsligt när jag gick där kollade jag på min hastighet och insåg att jag powerwalkade i ca 6.3 km/h och när jag joggar har jag än så länge joggat på ca 8.5 km/h. När jag joggar har jag hittills orkat som längst i åtta minuter om jag minns rätt. Dvs för att hinna 5 km på 30 min måste jag upp på 10 km/h och jogga hela tiden. Haha, det är ju inte så svår matematik men jag har verkligen inte tänkt så. Är så ruggigt ovan joggare så jag har liksom inte tänkt riktigt på hur lång tid det tar för en ovan att jogga 5 km. Nej mitt mål känns helt galet för mig! Inte kul, inte realistiskt, inte skonsamt för min kropp mm mm.

Nytt mål: 5 km (jogg + powerwalk) under 45 min! Det är ett SMART mål för mig!

Nej, nu ska jag och Åke gå ut i solen och våldgästa grannarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar