tisdag 2 mars 2010

Crossing

Igår när jag stod på crosstrainern (CT) flög en tanke genom mitt huvud. Jag tycker att det är sjukt kul att intervallträna på en CT och framförallt med peppande musik. Till lugna låtar kör jag lite tyngre och saktare medan jag flåsar på till alla upptempo-låtar.

Tänk om man skulle göra detta i grupp!? Dvs korsbefrukta spinning men CT. Det vore helt perfekt för mig. Det är en instruktör som instruerar en hel grupp, ber en att höja eller sänka motstånd, peppar med bra musik, varvar om man ska ta i främst med armar eller ben, om man ska dra eller trycka, baklänges eller framlänges osv. Vore inte det ngt!? Finns detta?

Spinning + CT = Crossing

Det är ju en perfekt träningsform för oss som har övervikt, skonsamt för leder men ändå utmanande! Jag skulle gå iaf. Så länge, tills jag hittar ett sammanhang där jag kan träna i grupp, gör jag mitt eget intervallprogram.

Gårdagens och dagens träning har gått som planerat, det är så skönt att träna igen! Min kropp svarar och idag var första gången jag själv tyckte att jag såg någon skillnad i spegeln, det är såklart himla välkommet!

Sen upptäckte jag idag att mitt kort på Medley först går ut 20 mars, så friskis får vänta ett tag till. Känns dumt att betala på två ställen...

3 kommentarer:

  1. Crossing... me like! Även perfekt för oss unga med gamla kroppar :O)

    SvaraRadera
  2. Bra nu funkar det!

    Jo jag har en ct på mitt gym med trampor som bara sitter på två frigånde stänger vilket gör att man kan träna trappa, kortare steg längre och mer tryck i stegen.. och vanlig ct gång.. Den är helt fantastisk! Sånna i gruppgympa.. då hade ´jag hängt me när som helst! :)

    SvaraRadera
  3. Jisses vad är det för supermaskin Jessica!? Varför har inte jag sett den??? Åååh, Linköping... ;)
    Låter helt magiskt! På vilket gym tränar du?

    Crossing kommer!

    SvaraRadera