torsdag 25 mars 2010

Våffeldagen!

Nog sjutsiken ska jag få äta våfflor idag!? Sökte på nätet och fann några olika GI-recept. Har ingen aning om de funkar eller för den delen är goda, men testa vill jag.

Jag kommer prova detta:

Tillagning Våfflor
1,5 dl mjöl (dinkel eller 4 sädesslag)
1,5 dl mjölk
1 tsk salt
1 äggvita
1 äggula
1 msk olja

Blanda mjöl och salt, och vispa ned mjölken. Vispa äggula och olja och blanda ned i smeten. Vispa äggvitan fluffig och blanda slutligen ned även den.

Nu försöker jag att inte äta ngn form av mjöl så ofta men en dag som denna är dinkelmjölet min bästa vän :)

Till detta vill jag ha keso och rödlök. En vill jag nog ha hallon och keso på också...

Så glad Våffeldag på er!

2 kommentarer:

  1. Jga snor nog detta recept till kvällen! :O)

    SvaraRadera
  2. Gott blev det, stor skillnad med smör istället för olja - MKT BÄTTRE!

    SvaraRadera