torsdag 4 mars 2010

Saknad

När mitt mål är att komma tillbaka till friskis kommer självklart tanken på vilka pass jag vill leda. När jag rannsakar mig själv så är det helt klart bas-passen jag saknar mest. Det är en sådan fantastisk bredd av motionärer som går på bas-jympa. Allt från äldre veteraner till nya motionärer, kvinnor som nyligen fött barn, människor som av olika anledningar har lite svårt med koordination mfl mfl. Basmotionärerna var verkligen de som låg mig varmast om hjärtat! Jag kommer ihåg många fina möten jag haft med människor under mina år som basledare. En del motionärer verkligen saknar jag och undrar över hur de mår. Fina Maria i Täby, hur är det med henne mån tro?!

Även om jag som person älskar kluriga danspass och efter många års dansträning så är ju trix-passen såklart fantastiskt roliga, men på ett helt annat plan.

En fundering jag har är att utbilda mig till Afro-ledare. Jag har ju danstränat afro under ganska lång tid och det vore kul att få utöva detta på friskis. Jag får väl se vad min kommande förening säger...

Träningen flyter på väldigt bra nu! Igår var det träning med min fina svärmor. Hon jobbade på bra på löpbandet och jag flåsade i CT:n + styrka (mage, rygg, framsida lår).

Idag sa min kära fru att det syntes i min nacke att jag gått ned i vikt, där av alla ställen :P Men det är ju kanon! Ser fram emot en slankare nacke helt enkelt!

Nu är det träningsvila i några dagar för att träna hemma på lördag. Sedan är det vägning mina vänner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar