måndag 12 april 2010

BMI

Ett mirakel har hänt!!! På mindre än en minut minskade mitt BMI med stora språng!!!

Jag har växt :) Och då menar jag på höjden! Jag är inte längre 160 som jag varit (iaf trott att jag varit) sedan 5:an i grundskolan. Nej jag är ståtliga 164 cm ;O) Det var i förra veckan när jag var hos Polisen för att göra ett nytt pass som jag mätte upp mig till dessa enorma höjder.

Nu är jag och BMI inga goda vänner, det är inget mått som passar min kropp... Jag föredrar helt klart fettprocent framför BMI. Även när jag var som mest vältränad visade mitt BMI på övervikt, och detta var då bara muskler (nåja, nästan iaf ;)).

Men jag tackar för ett kliv nedåt/framåt/vidare i den medicinska världen!


Annars har min träning varit på paus och jag har inte ens vägt mig. Jag vaknade borta igår och hade då inte tillgång till min våg. I morse glömde jag helt bort att väga mig men återkommer imorgon med resultatet. Anar ett + vilket inte alls är bra när jag har ett gäng kilon att ta bort i april (enligt min plan). Det lär väl inte bli bättre heller av stundande affärsresor och kongresser som väntar kommande veckor. Men goda val i både mat och vardagsmotion ska förhoppningsvis hjälpa mig!

1 kommentar:

  1. Heja Cina! Kämpa på med matbiten även om utrymmet för träning krymper lite framöver. Stora kramar!

    SvaraRadera