onsdag 24 februari 2010

Tjuvstart

Idag har jag tjuvstartat på friskis för andra gången. Planen har varit att börja träna på friskis först när mitt andra träningskort löper ut, dvs 8 mars. På något sätt är nyfikenheten för stor. Och varför streta emot?!

Så idag har jag tillsammans med tre andra härliga tjejer besökt gymmet. Och där hände det underverk måste jag säga. Igår tränade jag och testade att jogga lite lätt på löpbandet. Planen var att powerwalka men jag hade ställt in ett intervallprogram som helt plötsligt ökade takten till joggingfart och jag hängde på. Totalt blev det 28 min powerwalk och 2 min jogging. Jag var stolt! Haha, jag har nog inte joggat på ca 8 år... Idag är jag ännu stoltare - hela 7 minuter har jag joggat. Jisses, min kropp säger: MER!! Åh, det är så skönt.

Jag är på G!

Dagens träning:
20 min promenad i behagligt tempo
10 min rodd
13 min powerwalk
7 min jogg
10 min styrka (rygg + axlar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar