fredag 26 februari 2010

Morgonträning

Idag var jag och min kumpan L iväg och besökte friskis-gymmet redan kl 8.15. Det passar mig väldigt bra att hoppa i träningskläderna på en gång hemma och sedan fixa mig inför jobbdagen efter träningen. Skönt och smidigt sätt att börja dagen och få träningen gjord.

Idag blev det totalt ÅTTA (!!!) minuters jogging på löpbandet. Passet såg ut som följande:

- 5 min uppvärmning, rask gång
- 1 min jogg
- 1 min powerwalk
- 1 min jogg
- 1 min powerwalk
osv... tills jag joggat i 8 minuter.
- 5 min nedvarvning i lugnare tempo

På 30 minuter hann jag 3.3 km. Det ska helt klart raskas på. Det vore kul att ta Blodomloppets 5 km på 30 minuter. Vad tror ni om det?

Idag blev jag härligt svettig, det märks att kroppen har kickat igång. Fantastiskt!

Efter det blev det rygg-träning. Jag har sedan tidigare ett nyckelben som är lite bångstyrigt. Det "subluxerar", vilket på svenska innebär att det hoppar lite ur led. Inget skönt och inget bra. Dock hjälper träning av de muskler som drar bak skulderbladen. Så nu jobbar jag på att stärka upp, för att sedan kunna börja belasta mer. Det med nyckelbenet går som i skov, ibland hoppar det hela tiden medan vissa perioder är helt symptomfria. Ska försöka förebygga så gott jag kan!

Sammanlagt har jag haft en bra träningsvecka med än så länge fyra pass (ett hemma och tre på gym). Helt ok för en amatör som mig ;P

Nu håller jag tummarna för att vågen är snäll mot mig på söndag = min vägningsdag!

Ha en bra helg ni som hittat hit!

2 kommentarer:

  1. Kumpanen här... känns i "butten" att jag gick i backe på löpbandet! :o) Känner en sådan stolthet över oss båda!

    SvaraRadera
  2. Va skönt Lotta! :) Lite rump-träningsvärk är väldigt sällan fel... Tack för peppning!

    SvaraRadera